Centrum Media en Gezondheid
Details | |
Datum ondertekening | 02-10-2014 |
Actief | Ja |
Thema | Gezonde Leefstijl |
Organisaties | Centrum Media en Gezondheid |
Ja, wij zetten ons in voor een vitaler Nederland voor kwetsbare groepen in de samenleving
Wij proberen met nieuwe communicatiemethodieken en mediastrategieën kwetsbare groepen in de samenleving te bereiken om zo gezondheidsverschillen te verkleinen.
Onze activiteiten
- Stimuleren crossover creatieve media-industrie
Het Centrum Media en Gezondheid stimuleert de crossover tussen de creatieve media-industrie en gezondheids(zorg) voor het ontwikkelen en uittesten van nieuwe mediastrategieën en communicatiebenaderingen. - In kaart brengen randvoorwaarden voor samenwerking mediawereld en gezondheidsorganisaties
Het Centrum Media en Gezondheid brengt de randvoorwaarden in kaart voor het realiseren van een effectieve samenwerking tussen de mediawereld en gezondheidsorganisaties. - Adviseren gezondheidsorganisaties bij ontwikkeling web-based formats
Het Centrum Media en Gezondheid adviseert gezondheidsorganisaties bij de ontwikkeling van web-based formats (zoals internetseries, YouTube clips, virals, serious games, storytelling en crossmedia of transmedia formats) om hun doelgroepen effectief te bereiken met gezondheidscommunicatie. - Nieuwe communicatiemethodieken en mediatoepassingen in opleiding gezondheidscommunicatie en mediaprofessionals
Het Centrum Media en Gezondheid investeert in de opleiding van gezondheidcommunicatie- en mediaprofessionals door middel van het geven van gastcolleges, workshops en seminars over nieuwe communicatiemethodieken en mediatoepassingen. - Samenwerken bij verwerking gezondsheidsissues in programmacontent
Het Centrum Media en Gezondheid werkt samen met omroepen, mediabedrijven en producenten in de creatieve industrie bij het verwerken van gezondheidsissues in programmacontent. - Opstellen onderzoeksagenda potentiele rol media in proces bewustwording en gedragsverandering
Het Centrum Media en Gezondheid stelt een onderzoeksagenda op naar de potentiële rol van de media (traditionele media en interactieve nieuwe media) in het proces van bewustwording en gedragsverandering op het terrein van gezondheid(zorg) en het meten van de effecten.