Coca-Cola
Details | |
Datum ondertekening | 27-06-2016 |
Actief | Ja |
Thema | Gezonde Leefstijl |
Organisaties | Coca-Cola Nederland |
Ja, wij dragen bij aan een vitaler Nederland door in 2020 het aantal calorieën gemiddeld 10% te verminderen
Ons doel is in 2020 gemiddeld 10 procent minder calorieën ten opzichte van het basisjaar 2012 in onze producten (van de gewogen gemiddelde hoeveelheid calorieën per 100 ml), conform de afspraken uit het Akkoord Verbetering Productsamenstelling.
Als marktleider in Nederland streeft Coca-Cola naar productinnovaties om verdergaande caloriereductie te realiseren. Hiermee willen wij richting onze partners van de Nederlandse vereniging van Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) en retailers een voortrekkersrol spelen. Naast ons assortiment van caloriearme en calorievrije dranken, bieden we onze producten in verschillende verpakkingsformaten aan waarin keuze het uitgangspunt vormt.
Onze activiteiten
- In 2020 gemiddeld 10% minder calorieën in producten
Ons doel is in 2020 gemiddeld 10 procent minder calorieën ten opzichte van het basisjaar 2012 in onze producten (van de gewogen gemiddelde hoeveelheid calorieën per 100 ml), conform de afspraken uit het Akkoord Verbetering Productsamenstelling. Hiermee willen wij richting onze partners van de Nederlandse vereniging van Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) en retailers een voortrekkersrol spelen. Naast ons assortiment van caloriearme en calorievrije dranken, bieden we onze producten in verschillende verpakkingsformaten aan waarin keuze het uitgangspunt vormt. - Caloriearme en calorievrije producten laten kiezen
Coca-Cola stimuleert een gebalanceerde leefstijl door de innovatiekracht en marketing te richten op de ontwikkeling van en keuze voor calorievrije of caloriearme producten - Transparante informatie over samenstelling producten en voldoende keuze
Coca-Cola geeft duidelijke en transparante informatie over de samenstelling van de producten op de verpakking en zorgt dat er voldoende keuze is in assortiment en verpakkingsgrootte om voor een gebalanceerde leefstijl te kiezen. - 40.000 jongeren helpen met een gezonde ontwikkeling
Coca-Cola heeft de ambitie om, via gerichte partnership met het Jeugdsportfonds, 40.000 jongeren een gezonde leeftstijl te laten ontwikkelen in 2016, door kansen te creëren voor persoonlijke ontwikkeling, talentverkenning en het stimuleren van lichaamsbeweging - 300 middelbare scholen en 100.000 jongeren stimuleren om meer te bewegen
Coca-Cola heeft als ambitie om samen met NOC*NSF – Olympic Moves jaarlijks 300 middelbare scholen en meer dan 100.000 jongeren te bereiken om een gezonde ontwikkeling te creëren voor persoonlijke ontwikkeling, talentverkenning en het stimuleren van lichaamsbeweging - Stimuleren van sporten met mensen met verstandelijke beperking
Coca-Cola wil samen met Special Olympics sporten door mensen met een verstandelijke beperking stimuleren en ondersteunen - 400 scholen mee laten doen aan zaalvoetbalcompetitie
Coca-Cola heeft samen met KNVB de ambitie om 400 deelnemende scholen in 2018 mee te laten doen aan zaalvoetbalcompetitie - Jongeren op sociaal, sportief en economisch gebied ondersteunen
Coca-Cola heeft als ambitie om samen met Excelsior Rotterdam en hun maatschappelijke stichting Excelsior4All de ontwikkeling van jongeren op sociaal, sportief en economisch gebied ondersteunen.