Kennislab

Vind relevante kennis, tools, naslagwerken en leerervaringen uit ons netwerk

Zoeken
Thema's
Filters
Gekozen filters:

Handelingsangst weggenomen via Digivitaler

Voor iedereen die hulp nodig heeft bij digitale zorg is in Assen de cursus DigiVitaler ontwikkeld. We spraken cursist Sannie over de waarom, de hoe en over wat de training haar opleverde. Meer weten?

Interview Saskia Carli: e-health voor toekomstbestendige zorg

Saskia Carli is adviseur Digitale Zorg in het Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA). We spraken Saskia over de ontwikkeling van de cursus DigiVitaler, samenwerking met onder meer de bibliotheek en de dagelijkse praktijk in het WZA. Meer weten?

Expertisepunt Basisvaardigheden

Het Expertisepunt Basisvaardigheden is er voor iedereen die laaggeletterden helpt bij het verbeteren van basisvaardigheden. Belangrijk, want het begrijpen en toepassen van informatie over gezondheid en zorg is nodig voor een goede gezondheid.

Inspiratiesessie: Hoe dan? Taal en Gezondheid

Op 23 februari 2021 organiseerde het Kennisplatform Gelderland Geletterd in samenwerking met Alles is Gezondheid de online inspiratiesessie Hoe dan? Taal en Gezondheid. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie uit de Hoe dan? Taal en Gezondheid

Gezonde leefstijl leerlingen: gewoon beginnen

Webinar over het belang van gezonde leefstijl voor kinderen en hoe basisscholen kunnen werken aan gezondheidsbevordering, georganiseerd samen met de Beweging Veerkracht en Onderwijs.

FNO-Webinar ‘Laaggeletterdheid en gezondheid’

Moeite hebben met lezen of schrijven is een enorme belemmering voor je hele leven. Zo ook voor een goede gezondheid. Stichting Lezen en Schrijven laat je tijdens het FNO-webinar ‘Laaggeletterdheid en gezondheid: feiten, verhalen en voorbeelden’ kennismaken met enkele projecten, waaronder Voel je goed! Kijk je mee?

Praktijkvoorbeeld: Samen met de JGZ op weg naar een geletterde generatie

GGD Zaanstreek Waterland werkte mee aan de pilot ‘Op weg naar een geletterde generatie’; hoe kan vroegsignalering van laaggeletterdheid bij ouders en de aanpak van laaggeletterdheid bij ouders én kinderen ingebed worden in de werkwijze van de Jeugdgezondheid?