BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Alles is gezondheid - ECPv5.12.4//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:Alles is gezondheid
X-ORIGINAL-URL:https://www.allesisgezondheid.nl
X-WR-CALDESC:Evenementen voor Alles is gezondheid
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Amsterdam
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20250330T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20251026T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20250129T133000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20250129T163000
DTSTAMP:20260624T041117
CREATED:20250109T153423Z
LAST-MODIFIED:20250110T135116Z
UID:7783482-1738157400-1738168200@www.allesisgezondheid.nl
SUMMARY:Doe-tank 2.0: mentale gezondheid in het onderwijs
DESCRIPTION:Het bruist in de samenleving. Op allerlei plaatsen zien bevlogen mensen – waaronder jij – dat er een nieuw verhaal nodig is rondom de mentale veerkracht van kinderen\, jongeren en het onderwijs. IJsbrekers die aan de kaak willen stellen waar het in de ontwikkeling van een kind écht om draait. \nDe Doe-tank Mentale Gezondheid in het Onderwijs wil deze beweging ondersteunen en bevlogen veranderaars helpen verbinden. Professionals in de zorg\, het sociaal domein of het onderwijs\, mensen met goede ideeën\, nieuwe en bestaande initiatieven\, mensen met een aanbod of een hulpvraag\, jong en oud: iedereen die deze missie een warm hart toedraagt is van harte welkom. \nWe brengen jullie graag samen om van elkaar te leren\, en te kijken hoe we door meer\, anders of beter samen te werken verder kunnen komen. Daarom vindt op woensdag 29 januari de tweede editie van de Doe-tank plaats. Centraal staat het Doen. Geen keynote speakers en pitches – hooguit wat inspiratie – maar vooral samen concrete ideeën uitwerken. \nNeem jongeren mee\nJeugdige energie hebben we natuurlijk allemaal. En toch werd de vorige keer terecht opgemerkt: hoe kunnen we het over jeugd en mentale weerbaarheid hebben\, en geen jongeren uitnodigen om mee te doen? Daarom bij deze de oproep: ken je een jongere die het leuk vindt om mee te denken en doen? Neem hem of haar vooral mee! Graag vermelden bij het aanmelden. Wij zorgen voor een programma dat voor hen inspirerend en passend is en waarin ze hun waardevolle ideeën en input kunnen delen. \nWerksessies\nWe gaan aan de slag tijdens werksessies in twee rondes van 45 minuten. Een aantal sessies van de eerste ronde hebben we vast ingevuld op basis van jullie ideeën van de vorige Doe-tank. Op het aanmeldformulier kun je je keuze aangeven. Kun je nog geen keuze maken of heb je een ander idee? Geef dit dan aan op het inschrijfformulier. Daarnaast kan iedereen bij aanmelding aangeven of ze graag een werkgroep willen hosten\, en waarover. Pak je kans! Voor de tweede ronde is de vorm vrij in te vullen. Je kan verder praten over het onderwerp van de eerste ronde of je kunt bijvoorbeeld aan de slag gaan met wat er ontstaat uit een gesprek. Wel werken we altijd toe naar een concrete actie. \nSessies eerste ronde:\n\nFinanciering: Deel lessen tips en uitdagingen rondom de financiering van je initiatief.\nWeerstand: Als je aan verandering werkt\, kom je altijd wel weerstand tegen. Hoe navigeer je dat?  Wat leren tegengeluiden en misvattingen ons?\nPubliek-private samenwerking: Waar zitten kansen voor de beweging om samen op te trekken met het bedrijfsleven? Op welke andere plaatsen in de maatschappij zit energie? Hoe benutten we die?\nDoe-tank 2.0: Hoe kunnen we via de Doe-tank onderlinge samenwerking bevorderen? Wat kunnen we organiseren – en hoe – om de beweging sterker te maken?\nAandacht zoeken: Een nieuw verhaal rondom jeugd en mentale weerbaarheid. Wat is dat verhaal? Hoe vertellen we het\, en waar? Hoe zorgen we dat dit hoog op de agenda komt?\nOpschalen en afschalen: Hoe zorg je dat kennis en vaardigheden binnen scholen beklijven\, en zij niet afhankelijk blijven van een initiatief? Hoe zorg je dat je overbodig wordt?\n\nWil je een werkgroep hosten?\nDan hebben we één spelregel: De centrale vraag van je werkgroep gaat niet over je eigen initiatief\, maar richt zich op een collectief doel. Een doel dat geschikt is voor een Doe-tank. Vaak is dat een “Hoe kunnen we samen…” vraag\, of een “Hoe kunnen we elkaar helpen om / bij…” vraag. \nWaar er dubbelingen zijn matchen we hosts aan elkaar. Bij aanvang van de dag verdelen we ons over de werkgroepen. Kind kan de was doen. \nPraktisch\n\nDatum: 29 januari 2025\nProgramma:\n\nInloop met lunch: 12:30 – 13.30\nAanvang: 13.30\nBorrel: 16:00 – tot 16.30 uur.\n\n\nLocatie: Eenhoorn – Amersfoort\n\nVragen?\nWeet ons te bereiken via wilfred.dijkstra@allesisgezondheid.nl \nOver ons\nDoe-tank Mentale Gezondheid in het Onderwijs is een initiatief van Missie Mentaal (Alles is Gezondheid) met medewerking van ‘Psychologie in het Onderwijs’. Missie Mentaal versterkt de beweging van mensen\, organisaties en samenwerkingsverbanden die zich inzetten om mentale gezondheid in Nederland te verbeteren\, met steun van VWS. \nDoe vast inspiratie op met de praatplaat van de vorige Doe-tank.
URL:https://www.allesisgezondheid.nl/evenementen/titel-event-doe-tank-2-0-mentale-gezondheid-in-het-onderwijs/
LOCATION:Eenhoorn\, Barchman Wuytierslaan 2\, Amersfoort\, Utrecht\, 3818 LH\, Nederland
CATEGORIES:Buiten
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://www.allesisgezondheid.nl/wp-content/uploads/2025/01/iStock-2050671853.jpg
END:VEVENT
END:VCALENDAR